UIT DE
PRAKTIJK

HARDLOOPTIPS


Hoi, ik ben Natalie Puper (20) en heb de eer om voor FOOTCONNECTION de allereerste blog te mogen schrijven. Vanaf september vorig jaar heb ik stage gelopen bij dit mooie bedrijf en vorige week vrijdag heb ik deze leuke en leerzame stageperiode afgerond. Ondanks dat deze tijd voorbij is gevlogen heb ik prachtige mensen mogen leren kennen en mijzelf mogen ontwikkelen tot een betere fysiotherapeut. Bedankt FOOTCONNECTION voor deze geweldige tijd!
 
Naast mijn studie fysiotherapie haal ik ontzettend veel plezier en energie uit mijn sport, atletiek. Ik heb mij toegelegd op de onderdelen verspringen, hinkstapspringen en sprinten. Het geeft mij een heerlijk gevoel om steeds mijn grenzen te kunnen verleggen en het beste in mijzelf naar boven te halen. Zo werd ik in 2017 Nederlands Junioren Kampioen verspringen en behaalde ik een bronzen plak bij het hinkstapspringen. Voor ik een seizoen of wedstrijd begin, stel ik mijzelf doelen of punten van aandacht. Misschien heeft u ook wel goede voornemens bedacht voor het nieuwe jaar. Onderzoek toont aan dat het stellen van een uitdagend en toch haalbaar doel je hardloopprestaties in de loop van de tijd kunnen verbeteren. Het hardloopblad Runnersworld geeft 3 tips om je motivatie voor het hardlopen te prikkelen:

  1. Plezier hebben
    Bepaal waar jij blij van wordt: een hardloopwedstrijd of juist een solo-training door de polder.
  2. Samen lopen
    Zoek een hardloopmaatje of loopgroep die je motiveert en helpt om je doelen te bereiken.
  3. Doelen stellen
    Ga voor jezelf op zoek naar een uitdagend doel. Iets wat ligt buiten je comfortzone, maar toch niet onbereikbaar is.

Als deze tips nog niet genoeg zijn, blijf dan hardlopen omdat het gewoon goed voor je is en de risico’s op het krijgen van vele aandoeningen vermindert. Succes!
 
Lees het hele artikel en andere leuke tips hier: https://www.runnersworld.com/nl/training/a25975054/hardloopdoel-betere-resultaten/

Deel dit verhaal via:    

1