UIT DE
PRAKTIJK

DE KRACHT VAN HET WANDELEN


 

Nederlanders zijn Europees kampioen zitten!

We zitten zo’n 8,5 uur per dag en dat is niet goed voor ons!

Kom in beweging! Verschillende studies hebben aangetoond dat een korte wandeling een verbluffend effect heeft op geest en lichaam!

In de lunchpauze een rondje wandelen met of zonder collega’s

Een paar keer per dag een rondje wandelen met de hond.

Wat is nou de KRACHT van het wandelen?

  • Wandelen geeft je energie en alertheid
  • Van wandelen word je blij
  • Wandelen helpt tegen depressie
  • Wandelen brengt je op nieuwe plekken
  • Wandelen houdt je op gewicht
  • Wandelen inspireert en geeft ruimte voor nieuwe ideeën
  • Wandelen vermindert de kans op hart- en vaatzieken
  • Wandelen heeft een positief effect op angst- en stressstoornissen
  • Je hart en longen worden sterker door te wandelen
  • Wandelen versterkt botten en spieren
  • Wandelen verlaagt de kans op Diabetes 2
  • Je kunt altijd en overal wandelen. Alleen of met anderen

 

Nu zag ik afgelopen zaterdag tijdens mijn rondje op de racefiets heel veel wandelaars tussen Geldermalsen en Culemborg. Getrainde wandelaars met profi uitrusting. Wandelaars alleen of in groepjes, wandelaars op wandelschoenen, harldloopschoenen en  sneakers. Ik dacht bij sommige wandelaars, hier valt nog wel wat winst te behalen. Maar goed, ze wandelen daar toch maar mooi en niet geheel onbelangrijk ze waren duidelijk goed gemutst. Ik vroeg me af zou het de bloesemroute zijn of een NS wandelroute? Al googelend kwam ik bij wandelnet.nl. Dat is zeker een aanrader voor iemand die iets verder wil wandelen! Maar stel, u leest dit en denkt tja dat klinkt leuk maar ik LOOP helemaal niet zo lekker!

Bel ons dan voor een afspraak, omdat wij graag met je meekijken naar het probleem en meezoeken naar een oplossing!

 

FOOTCONNECTION       MAAKT JE BETER IN LOPEN EN BEWEGEN!

Deel dit verhaal via:    

HARDLOOPTIPS


Hoi, ik ben Natalie Puper (20) en heb de eer om voor FOOTCONNECTION de allereerste blog te mogen schrijven. Vanaf september vorig jaar heb ik stage gelopen bij dit mooie bedrijf en vorige week vrijdag heb ik deze leuke en leerzame stageperiode afgerond. Ondanks dat deze tijd voorbij is gevlogen heb ik prachtige mensen mogen leren kennen en mijzelf mogen ontwikkelen tot een betere fysiotherapeut. Bedankt FOOTCONNECTION voor deze geweldige tijd!
 
Naast mijn studie fysiotherapie haal ik ontzettend veel plezier en energie uit mijn sport, atletiek. Ik heb mij toegelegd op de onderdelen verspringen, hinkstapspringen en sprinten. Het geeft mij een heerlijk gevoel om steeds mijn grenzen te kunnen verleggen en het beste in mijzelf naar boven te halen. Zo werd ik in 2017 Nederlands Junioren Kampioen verspringen en behaalde ik een bronzen plak bij het hinkstapspringen. Voor ik een seizoen of wedstrijd begin, stel ik mijzelf doelen of punten van aandacht. Misschien heeft u ook wel goede voornemens bedacht voor het nieuwe jaar. Onderzoek toont aan dat het stellen van een uitdagend en toch haalbaar doel je hardloopprestaties in de loop van de tijd kunnen verbeteren. Het hardloopblad Runnersworld geeft 3 tips om je motivatie voor het hardlopen te prikkelen:

  1. Plezier hebben
    Bepaal waar jij blij van wordt: een hardloopwedstrijd of juist een solo-training door de polder.
  2. Samen lopen
    Zoek een hardloopmaatje of loopgroep die je motiveert en helpt om je doelen te bereiken.
  3. Doelen stellen
    Ga voor jezelf op zoek naar een uitdagend doel. Iets wat ligt buiten je comfortzone, maar toch niet onbereikbaar is.

Als deze tips nog niet genoeg zijn, blijf dan hardlopen omdat het gewoon goed voor je is en de risico’s op het krijgen van vele aandoeningen vermindert. Succes!
 
Lees het hele artikel en andere leuke tips hier: https://www.runnersworld.com/nl/training/a25975054/hardloopdoel-betere-resultaten/

Deel dit verhaal via:    

1